Storytelling

Elke product, service of merk gerelateerde boodschap kan op verschillende wijzen gecommuniceerd worden. Vanuit de traditionele marketing word er daarom vaak gekeken naar de kortste route vanuit mogelijkheid tot oplossing, waarbij de oplossing jouw service of product vertegenwoordigd.

Nu kijken wij er graag anders tegen aan, want de meest directe weg hoeft niet altijd de meest effectieve weg te betekenen. Onderzoek toont aan dat aan de hand van herkenbare situatieschetsen een gepresenteerde conclusie vertrouwelijker ervaren wordt. Hiermee is op wetenschappelijke manier de weg vrijgehouden voor storytelling binnen marketing. Nu is dit uiteraard niets nieuws dat nooit is voorgekomen, maar durven wij wel te stellen dat storytelling misschien nog te weinig geïntegreerd is binnen het marketing landschap. Dit gezegd hebbende, begrijpen wij dat een pen verkopen heel direct en simpel gecommuniceerd kan worden. Echter kan het verhaal de kijker, lezer of doelgroep doen laten geloven, verbeelden en ervaren. Laat dit verhaal nou net uitkomen op het gebruik, een stimulering van, of het ervaren van een van jouw diensten, merkwaarden of producten. Een uitkomst dat niet direct gebracht wordt, maar een uitkomst dat door jouw doelgroep zelf geconcludeerd wordt. Het is in plaats van de klassieke verkoop overtuiging een eigen en intrinsieke motivatie tot het gebruiken van jouw diensten, producten of waarden. Dit geef ons genoeg reden tot het vinden, gebruiken en communiceren van jouw verhaal. 

In de onderstaande video kun je de commercial spot terugzien die wij samen met de stad Krakau hebben gemaakt. Doormiddel van het samenvoegen van de stad haar cultuur, sport en ambities kwamen tot het conceptueel opbouwen van een passend en allesomvattend verhaal. De kijker ziet hierdoor niet alleen wat de stad te bieden heeft, maar ervaart zelf in vogelvlucht hoe een dag in Krakau beleefd kan worden.

 

Lees hier meer over hoe deze productie in elkaar zit of bekijk hier meer van de totale productie.