Digitaal met een menselijk gevoel

De digitale wereld staat er om bekend veel en voornamelijk met data en gegevens te werken. In zekere zin is en blijft dit ook het geval. Echter is dit vaak nog niet genoeg om jouw doelgroep te overtuigen. Vaak hangt het af van de gebruikswijze en het doel dat je als bedrijf rondom digitale gegevens hebt. Hier komt het menselijke aspect om de hoek kijken.

Wij zijn van mening dat het monitoren, aansturen en gebruiken van data gecombineerd moet worden met een menselijk gevoel. Op het moment dat harde feitelijke data samen gaan met de juiste emotie, intentie en het geschikte taalgebruik, dan word numerieke data ineens een bron voor betrouwbare communicatie. Op deze wijze blijven wij altijd naar de feitelijke kansen, mogelijkheden en grenzen kijken, terwijl wij de zo belangrijke menselijke communicatie niet uit het oog verliezen. Als bedrijf is het buiten het aanbieden van diensten en producten ook belangrijk de omgeving van de doelgroep te ondersteunen. Dit kan direct om je diensten heen zijn, zoals het verbetering van jouw customer journey, maar dit kan ook een investering zijn dat de betrokkenheid van jouw bedrijf tot de doelgroep toont. 

Een van de voorbeelden rondom de laatstgenoemde situatie kan resulteren in het gebruik van CSR (Corporate Social Responsibility). Op het moment dat jouw bedrijf iets terug zal doen richting de doelgroep, samenleving, het klimaat of misschien zelfs goede doelen, zal jouw doelgroep en werknemers zich sneller betrokken voelen tot jouw business. Om dit resultaat te creëren zullen veel aspecten als puzzelstukjes in elkaar moeten vallen. Denk bijvoorbeeld aan een maatschappelijk belang of moraal dat daadwerkelijk past bij jouw doelgroep, de absolute reden waarom jouw bedrijf dit belangrijk vindt of het vinden van de juiste manier dat het maatschappelijk probleem kan ondersteunen. Past een van deze puzzelstukjes niet? Dan gelooft je doelgroep er niet in. Wij zijn er van overtuigd dat, wanneer wij vanuit de kennis van data het passende menselijk gevoel aanspreken, dit een prachtig en vermenigvuldigend resultaat kan opleveren.

Via het scherm hieronder bekijk je de trailer van onze “CSR” documentaire productie “Zauwazaj“. Binnen deze productie hebben wij tezamen met het verzekeringsbedrijf Vienna Life een korte documentaire en sociale campagne opgezet om zo de levensonzekerheid van veel kinderen in de stad Warschau aan te tonen.

 

Lees hier meer over de campagne, bekijk hier meer van de totale productie of ga direct naar de landingspage van de sociale campagne.